Осенняя сказка на английском языке для школьников
Сказка про Осень на английском языке
Автор работы: Куринная Марина, ученица 6 Б класса МОУ “Школа №62 города Донецка”.
Руководитель: Долгих Марина Cергеевна, учитель английского языка МОУ “Школа №62 города Донецка”.
Описание работы: данный материал предназначен для учеников 6 класса. Роль аудирования как средства общения всё больше возрастает в связи с развитием технических источников информации. На уроке, работая с аудиотекстами, мы параллельно отрабатываем лексические, грамматические и фонетические навыки. Аудиотексты дают информацию для обсуждения, что, в свою очередь, предполагает дальнейшее развитие навыков говорения или письма. Данную осеннюю сказку можно использовать для контроля навыков аудирования на уроках английского языка по теме “Природа. Осень.” Предлагается также упражнение на понимание текста и тренировку памяти. Ученики должны согласиться с утверждениями или опровергнуть их после прослушивания текста. Вместо утверждений можно использовать вопросы. Материал будет полезен учителям английского языка, а также родителям воспитанников.
Цель: контроль навыков аудирования по теме “Природа. Осень.”
Задачи: развивать навыки аудирования, логическое мышление, память, языковую догадку, внимание и интерес к изучению английского языка, воспитывать любовь к природе.
Autumn comes after summer. September, October, November are autumn months. One day they began to talk about themselves.
“ I am the most important autumn month”, said September. “School begins on the first of September. Children are glad to meet their friends again. The days are sunny in September. The leaves are still green. Children can have a good time. They like to go to the forest and gather berries and mushrooms. Fresh air makes them healthy and strong. There are a lot of vegetables and fruit in September.”
November agreed with September:
“September is a wonderful month,
When a lot of apples are so sweet.
This is a wonderful month,
When school friends meet.”
October didn’t agree with September and November.“I am the most important month,” said October. “There are a lot of vegetables and fruit in October too. I am the most beautiful autumn month! There are a lot of songs and poems about my golden leaves. For example,
“ A pretty leaf,
Both yellow and brown,
Just for me
Comes floating down”.
“Come, little leaves”, says the wind one day,
“Come over the meadows with me and play.
Put on your dresses of red and gold;
Summer is gone, and the days are cold.”
November was sad. “The weather is changeable in November. It often rains. The sky is cloudy. I am not as beautiful as October. I am not as important as September”.
September and October smiled: “In November nature begins to prepare everything for winter. You are important too. Nature is full of wonders in any month:
Warm September brings us school.
Days are shorter, nights are cool.
Fresh October brings a lot of fruit,
Then to gather them is good.
Red November brings joy,
Fun for everyone!”
September, October and November are full of wonders. Our autumn fairy-tale cannot be without them.
Task 1. Mark the right statements “ True” and the wrong ones “False”.
1. The days are often sunny in November.
2. There are a lot of vegetables and fruit in autumn.
3. Children can have a good time in September.
4. They like to gather vegetables.
5. September, October and November are wonderful autumn months.
Task 2. Answer the following question:
- Why are September, October and November full of wonders?
Рекомендуем посмотреть:
Осенняя сказка про кленовый лист для детей 5-7 лет Сказка для детей 6-13 лет про осенний лес Сказка про Осень для детей с картинкамиУчастник №40 творческого конкурса «Осень - славная пора» с 1 сентября по 30 ноября 2016 года
← Стихотворения об осени на русском и английском языках для школьников 5-6 класса | Сказка "Осенний урожай" для школьников 6 класса на английском языке с презентацией →
Автор: Марина Сергеевна Долгих
Опубликовано: 2960 дней назад (16 октября 2016)
Просмотров: 3858
Рубрика: Без рубрики
|
+4↑ Голосов: 4 |
Комментарии (6)
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|