Конспект урока английского языка по экологии, 8 класс
Урок английского языка по теме: "Сохраним нашу планету "Земля" чистой!"
Урок английского языка по теме: "Keep our Earth clean!"
Автор: Каргаполова Татьяна МихайловнаПояснительная записка: 2017 год объявлен годом экологии. Действительно, наша планета находится в опасности. Очень много экологических катастроф происходит сегодня: наводнения, пожары, землетрясения, загрязнения рек, озёр, гибель рыбы, авиакатастрофы - всё это приводит к панике людей. И кто, как не мы, люди планеты, обязаны исправлять положение- беречь нашу Землю и планету и содержать в чистоте то, что мы имеем.
Я подобрала хороший текст по теме, показываю методику работы над текстом, призываю учащихся беречь нашу Землю!
Этот урок предназначен для учащихся 8-х классов, в которых тщательно изучается тема защиты окружающей среды.
Цель: формирование представления учащихся о необходимости защиты окружающей среды;
Задачи: уметь работать по тексту, понимая его содержание;
воспитывать у учащихся любовь к родной земле;
вызвать желание у учащихся своими действиями помочь окружающей земле.
Ход урока:
1. Вступительное слово учителя:
Our Earth is very beautiful. It has a lot of rivers, lakes, oceans, cities, towns, villages, forests and nice hospitable people. A man is a part of nature!
Seas
Lakes
Rivers
Forests
Russian hospitable people
Russian nice birches
Flowers
2. A poem: (students recite the poem)
Pupil I:
How beautiful is our planet!
We have forests, rivers, lakes,
A person keeps the nature,
And there are no breaks.
Pupil II:
Every year and every day
We should keep our nature clean!
Stop polluting water, air,
It’s a bad, destroying thing!
Pupil III:
Support green parties, eco clubs,
Plant trees, recycle litter,
Love nature, be it’s part
It’s a necessary feature!
(T. M. Kargapolova)
3. Работа по тексту: «Our planet Earth»
The planet Earth is only a tiny part of the Universe, but it’s the only place where human beings can live.
Today, our planet is in serious danger. Acid rains, global warming, air and water pollution, overpopulation are the problems that threaten human life on Earth.
Who is to blame for the disaster?
The answer is simple: all of us.
Our forests are disappearing because they are cut down or burnt. If this trend continues, one day we won’t have enough oxygen to breathe.
The seas are in danger. They are filled with poison: industrial and nuclear waste, chemical fertilisers and pesticides. The Mediterranean is already nearly dead; the North Sea is following. The Aral Sea is on the brink of extinction.
If nothing is done about it, one day nothing will be able to live in the seas.
Every ten minutes one kind of animal, plant or insect dies out for ever. If nothing is done about it, one million species that are alive today may soon become extinct.
Air pollution is another serious problem. In Cairo just breathing the air is dangerous – equivalent to smoking two packs of cigarettes a day. The same holds true for many Russian cities.
Factories emit tons of harmful chemicals.
These emissions have disastrous consequences for our planet. They are the main reason for the greenhouse effect and acid rains.
An even greater threat are nuclear power stations. We all know how tragic the consequences of the Chernobyl disaster are.
Fortunately, it’s not too late to solve these problems. We have the time, the money and even the technology to make our planet a better, cleaner and safer place. We can plant trees and create parks for endangered species. We can recycle litter. We can support green parties and put pressure on those in power. Together we can save the planet and all of us with it.
4. Questions to students: (Вопросы ученикам)
Was the text difficult? Did you understand everything?
5. Let’s have a phonetic drill:
Environment, mountains, decide – decisions, pollution, atmosphere – atmospheric, protect – protection, attention, tragedy, radiation, earthquake, conversation, nature.
6. There are words in the text with the ending:
TION.
Let’s pronounce them.7. Choose the right answer: (выберите правильный ответ)
Our planet is in serious danger:
a) We have a lot of ecological problems;
b) Forests are disappearing;
c) All people are happy.
Factories are harmful for people:
a) They have tons of harmful animals;
b) Factories have new equipment;
c) The director of the factory is very clever.
Nuclear power stations threat people:
a) Because they have harmful chemicals;
b) Because they have nuclear wastes;
c) Because they have poisoned substances.
8. Match nouns and adjectives: (соотнести прилагательные и существительные)
9. Answer «Why – because» questions:
a) Why is our planet in danger?
b) Why are our forests disappearing?
c) Why are the seas in danger?
d) Why are harmful chemicals dangerous?
e) Why are nuclear power stations dangerous?
f) Why are animals in danger?
g) Why is the air in danger?
10. Here are placards about people’s treatment to nature. What are they about?
11. Pupil’s answers:
1. Forests are very important in our life. They keep trees and fir trees. Wood is very important for printing and making paper.
2. A person can’t live without water. We use water everywhere. Water in sees and rivers should be clean. But we see in the second placard how dirty wastes are thrown into rivers and seas.
3. We should keep our Earth clean, all people should try their best to do it better.
Our Erath is our native Home!
12. Выводы.
How can we keep our planet clean? (Pupil’s answers)
13. Чтение стихотворения:
Каждый день мы слышим,
В опасности планета,
Моря и реки грязные,
Зимой и тоже летом.
Не засоряйте улицы,
И мусор не бросайте,
Любите вы планету,
О будущем мечтайте!
Как красива наша планета!
Есть озёра, реки, леса.
Так давайте хранить богатство
Каждый день, каждый год и всегда.
(Т. М. Каргаполова)
А вот что говорит ученица о защите окружающей среды и её проблемах:
Ролик о защите окружающей среды
Рекомендуем посмотреть:
Спортивно-интеллектуальная игра по английскому языку. Сценарий для 5-7 классов Интеллектуальная игра по английскому языку для 2 класса Формирование мотивации к обучению иностранному языку Конспекты уроков по английскому языку по теме: Традиции и обычаи, 7 классУчастник №5 профессионального конкурса педагогического мастерства с 15 января по 15 апреля 2017 года
+19↑ Голосов: 19 |
Комментарии (17)
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|