Конспект урока английского языка, 6 класс. Тема «Нью-Йорк»
Конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Нью-Йорк»
Автор: Голикова Татьяна Валентиновна, учитель английского языкаТема: Нью-Йорк
УМК: О.В. Афанасьева, И.В. Михеева и др. Английский язык “Rainbow English” в двух частях (6 класс). Москва: Дрофа, 2018
Класс: 6
Предмет: английский язык
Тип урока: урок развития и совершенствования речевых умений
Цель: совершенствование навыков монологической речи на тему «Нью-Йорк»
Задачи:
- совершенствование лексических навыков, навыков чтения, аудирования и письма;
- закрепление страноведческого материала на тему «Нью-Йорк»;
- повышение мотивации к изучению английского языка;
- формирование у учащихся способности к участию в межкультурной коммуникации;
- развитие языковой догадки и логического мышления;
- воспитание дружеского отношения между участниками коммуникации.
Формы организации познавательной деятельности учащихся:
фронтальная, индивидуальная, парная
Методы обучения:
фронтальный опрос, словесные, наглядные, репродуктивные и проблемно-поисковые методы, методы стимулирования учебной деятельности, методы контроля и самоконтроля в обучении.
Технологии работы с информацией:
Здоровьесберегающая технология, технология коммуникативного обучения
Ход занятия
1. Организационно-мотивационный этап (4 мин)Good morning, children! I’m glad to see you! Sit down, please!
What is the date today?
What day of the week is it today?
Do you like travelling?
What city would you like to visit? Why?
Look at the pictures and guess the topic of our lesson.
(Приложение 1)
What is the aim of the lesson?
What will we do today?
2. Фонетическая разминка (1 мин)
Repeat the words after me (Ex. 4A p. 35)
3. Warm-up (разминка) (5 мин)
Work in pairs. Make up the sentences from the words:
1. my parents / I / last year / New York City / visited / with.
2. trip / enjoy / did / New York / you / your / to?
3. in / you / what / do / Central park / did?
4. to / of / I / Liberty / boat trip / liked / the / the / Statue.
5. next / let’s / together / New York City / go / year / to.
4. Listening (Аудирование) (4 мин)
Watch the video about New York and decide if the sentences are True or False. Do it in your exercise books.
Дети смотрят видео о Нью-Йорке и выполняют задание (являются ли утверждения верными или неверными)
True or False
1. The children should do a project about New York City. (False)
2. The children started their trip with New York City. (True)
3. Aunt Martha told about New York City. (False)
4. Central Park is in the centre of New York City. (True)
5. A lot of people come to Central Park every day. (True)
6. Central Park has three lakes. (False)
7. New York is the city of skyscrapers. (True)
8. The Empire State Building is the most famous skyscraper in the world. (True)
9. We could see the Empire State Building in the film about King Kong. (True)
10. The French made the Statue of Liberty in America. (False)
5. Монологическая речь (10 мин)
1) Work in pairs. Look at the parts of the pictures. Put the parts of the picture together. There are some parts that you don’t need to use. Say what place of interest it is.
Разрезная картинка: Детям необходимо собрать картинку с изображением достопримечательности Нью-Йорка из нескольких частей назвать, что изображено на фото. Обязательно должны остаться лишние части картинок. Каждая пара получает разные картинки.
2) Work in pairs. Give two or more facts about the sight you have. Answer the questions:
1. What place of interest do you have?
2. What is it famous for?
Дети представляют свою достопримечательность.
6. Динамическая пауза (2 мин)
Let’s do morning exercises. Imagine we’re on the way to the airport.
We are running for the bus.
We are going by bus.
We are listening to music.
We are dancing.
We are getting off the bus.
We are hugging.
We are waving the hands.
7. Quiz (Викторина) (6 мин)
Do you know New York well? Answer the questions. Put up the card with the correct answer.
Дети поднимают карточку (A, B, C) с правильным ответом на вопрос.
(Приложение 2)
8. Диалогическая речь (10 мин)
1) Work in pairs. Put the phrases of the dialogue in the right order.
Разрезной диалог: Дети получают разрезанные фразы диалога. Их задача – собрать диалог в логическом порядке.
- Hello. How are you?
- I’m fine. And you?
- OK. Where did you go in summer?
- I visited New York City.
- Really? Who did you go with?
- With my family.
- Great. What did you like best?
- I enjoyed Central park. It was the most beautiful place in the city. I could see a museum and a zoo there. I also watched the birds swimming in the pond.
- Wonderful. Would you like to go there again?
- Yes, certainly.
2) Work in pairs. Think of your own dialogue. Act it out.
Дети придумывают свой диалог о поездке в Нью-Йорк (по образцу).
9. Рефлексия (3 мин)
1) Домашнее задание
What do you think about our homework?
Write down your homework: p.35-36 speak about the places of interest of New York.
2) Подведение итогов
What did we do at our lesson today?
Did you like your work today?
Assess your work at the lesson. (поднимают карточки со смайлами)
Our lesson is over. I enjoyed your work today and I’ll give you the following marks…
Thank you for your work. Goodbye.
Приложение 1
Приложение 2
1. New York is one of the largest city and ___ in the USA.
A) port
B) culture
C) tribe
2. New York is the city of ___.
A) skycrapers
B) scyscrapers
C) skyscrapers
3. New York City is on the banks of ___.
A) the Potomac River
B) the Hudson River
C) the Mississippi River
4. Manhattan is an important ___ of New York City.
A) political center
B) business center
C) cultural center
5. In Manhattan avenues go ___.
A) east to west
B) north to south
C) south to east
6. The most popular place with New Yorkers and tourists is ___.
A) Chinatown
B) Fifth Avenue
C) the Metropolitan Museum
7. The Metropolitan Museum is situated in ___.
A) Fifth Avenue
B) Chinatown
C) Rhode Island
8. In Chinatown you can try food from ___.
A) nearly every country of the world
B) China
C) all countries of the world
9. You can visit the zoo in ___.
A) Fifth Avenue
B) Chinatown
C) Central Park
10. The Statue of Liberty is in ___.
A) Liberty Land
B) Manhattan
C) Liberty Island
11. The Statue of Liberty is a gift from ___.
A) Norway
B) France
C) Great Britain
Рекомендуем посмотреть:
План-конспект урока английского языка, 6 класс. Хобби Внеклассное занятие по английскому языку, 5-6 класс Конспект урока английского языка в 6 классе. УМК Кузовлева Конспект урока английского языка для 6 класса с презентацией. Города-призраки← Внеклассное мероприятие по английскому языку, 10-11 класс | Внеклассное мероприятие по английскому языку с презентацией, 7 класс. Игра - викторина →
+1↑ Голосов: 1 |
Комментарии (0)
Нет комментариев. Ваш будет первым!